Zion National Park

2 oktober 2017 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Toen we vanmorgen rond 8u vertrokken in Bryce was het nog maar 1°C, snel de auto in dus en de verwarming aan! Gelukkig werd het buiten snel terug warmer terwijl we dichter bij Zion National Park kwamen. Terwijl het park via de East Entrance binnenreden waren we zo lucky om meteen berggeiten te spotten die Checkerboard Mesa aan het beklimmen waren, echt gaaf!

Eenmaal bij de Canyon aangekomen merkten we meteen dat we toch aan de late kant waren, en dat de parking van het bezoekerscentrum al helemaal vol stond! Maar even doorrijden tot aan het hotel dan, en daar de shuttlebus naar het park nemen, ging allemaal prima!

Het werd ons al snel duidelijk waarom het zo druk was in het park, wat een prachtige Canyon zeg! Veel groener dan de vorige National Parks waar we al geweest waren, en door de aanwezigheid van de Virgin River (en bijbehorende stroomversnellingen) extra speciaal! Het deed ons met momenten zelfs denken aan Jurassic Park, enkel de T-Rexen ontbraken :D.

Na een paar pittige trails en mooie viewpoints keerden we vlak voor zonsondergang terug naar het hotel, om daar nog een lekker Amerikaanse maaltijd te eten bij Porter's Steakhouse.

Zion betekend het beloofde land, en na vandaag weten we waarom!!