San Francisco

9 oktober 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na een lange rit kwamen we rond het middaguur aan in San Francisco. Even de verkeersdrukte door naar ons hotel, wat wel echt in het hart van de stad ligt, op 5 minuutjes wandelen van Union Square.

Het eerste dat we deden nadat we ingecheckt waren was naar het vlakbij gelegen station gaan om daar kaartjes te kopen voor de wereldberoemde San Francisco Cable Cars, deze dateren al van 1873! Waar wij moesten opstappen was meteen het begin/eindpunt van de Powell-Mason/Powell-Hyde lijn (die richting Fisherman's Wharf gaat), wat supergaaf was om te zien was dat ze op deze plaats de kabeltram's met behulp van een grote draaischijf met de hand omdraaien (check zeker ook onze video's)!

Ook de rit naar Lombard Street, onze eerste stop van de dag, was een hele belevenis. Lombard Street zelf staat bekend als "The Crookedest Street in the World", oftewel de meest bochtige straat ter wereld! Zeer bizar, en grappig om te zien hoe lang de file was van toeristen die deze straat met hun eigen wagen, fiets of andere transportmiddelen naar beneden wilden zigzaggen.

Hierna gingen we verder richting Fisherman's Wharf, waar we in Fisherman's Grotto een lekkere portie superverse Shrimp en Calamari bestelden! We wandelden nog wat langs de haven, gingen een kijkje nemen op Pier 39, waar de zeeleeuwen lekker liggen te zonnebaden op grote vlotten in het water. Hiervandaan hadden we ook een mooi zicht op Alcatraz, wat we morgen gaan bezoeken.

We namen weer een Cable Car, deze keer stapten we af in Chinatown, waar het stikte van de kitcherige winkeltjes, souvenirshops, restaurantjes en dergelijke... We wandelden weer wat rond en stapten uiteindelijk binnen bij een sushi restaurant (I Know, is Japans maar het lag er toch maar ;P) waar de verschillende gerechten als een soort lopende band op kleine bootjes langs kwamen varen.

Hierna wilden we eigenlijk nog ergens iets gaan drinken, maar omdat we allebei best wel moe waren gingen we op het gemak aan terug richting het hotel (met de Cable Car weer uiteraard, wandelen in San Francisco is namelijk nogal uitputtend met al die supersteile heuvels!) ons bed opzoeken.

1. Peter:
    10 oktober 2017
    Ik denk dat dit wel eens jullie vermoeiendste week kan worden ." Stedentrips 3 betekent gewoon vele slenteren he ; maar t lijkt me de moeite waard .
  2. Geert Van de Schans:
    Echt vet!!!
  3. Marianne:
    10 oktober 2017
    Hey Teun en Jelle wat leuk om jullie te volgen en wat schrijven jullie toch leuk. Aangezien wij ook deze reis gemaakt hebben is het super leuk om het weer te beleven met jullie blog. Complimenten voor de schrijver en fotograaf en geniet nog samen van deze geweldige reis