Alcatraz & Golden Gate

10 oktober 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Er hing nog een dik pak mist over de San Francisco Bay toen we om 11u met de boot vertrokken naar Alcatraz. Mooi dat hoe dichter we kwamen hoe beter je een overzicht kreeg van het voormalig fort, gevangenis en inmiddels misschien wel San Francisco's grootste attractie.

Eenmaal aangekomen wandelden we eerst wat rond op het eiland, waar de mist begon op te trekken en we een prachtig zicht kregen op San Francisco en de Golden Gate Bridge.

We begaven ons naar het cellenblok, waar we aan de hand van een (Nederlandse!) audiotour een mooie rondleiding kregen doorheen de gevangenis. Was echt een indrukwekkende ervaring.

Na toch een paar uur op het eiland te hebben doorgebracht namen we een boot terug, en lunchten we op Fisherman's Wharf, waar we een Crab Sandwish en Crab Chowder in a Bread Bowl (lokale topgerechten) aten.

Na de lunch huurden we allebei een fiets en gingen we op pad richten de Golden Gate Bridge. Een hele tocht met een paar pittige klimmetjes, maar eenmaal aangekomen absoluut de moeite waard! We fietsen de brug een keer op en af, namen nog een paar foto's en fietsten terug om de bikes weer in te leveren.

Alweer een topdag in San Francisco!

1. Peter:
    11 oktober 2017
    Begin nu echt jaloers te worden . Fietsen he :)
  2. Teun:
    11 oktober 2017
    Haha snap ik, al was een elektrische fiets toch geen overbodige luxe geweest ;P.
  3. Karin:
    11 oktober 2017
    Dan heeft Teun nog eens kunnen oefenen met de fiets,acharm Jelle nu heb je moeten volgen .Dan is elektrisch fietsen gemakkelijk grt
  4. Emmy:
    11 oktober 2017
    Mooie foto's hoor! Leuke stad en nu weer op naar de volgende....Veel plezier gewenst
  5. Nonkel jos:
    Juuleke achter de tralies. Precies nonkel jos 😀😀😀