Indo-neeee-sië 😢

24 september 2019 - Kuta, Indonesië

Neeeee als in - wij willen nog helemaal niet naar huis! Ook al hebben wij onze laatste dagen nog prima omgekregen aan het strand, op een leuke uitstap of in een van de vele gezellige kroegen/restaurants in we buurt (incl. onze eerste geslaagde sunset op 21/9 @ Jimbaran met een fingerlicking good seafood schotel), zijn we in een snelvaart naar het einde van onze vakantie gevlogen, en zitten we over een paar uur al in het vliegtuig richting België (waar het naar Indonesische begrippen stervenskoud is!).

We hebben gisteren, op onze voorlaatste dag, nog een prachtige uitstap gemaakt naar het noorden van het eiland. Hier bezochten we de Jatiluwih rijstvelden (wel wat andere koek dan de terrassen die we bij Ubud gezien hadden, deze zijn Unesco werelderfgoed, en bij het eerste aanzicht is meteen wel duidelijk waarom!), de botanische tuinen van Bedugul, evenals de watertempel Puru Ulun Danu Bratan. Deze laatste ligt letterlijk ín het Bratan meer. Voor ons laatste avondmaal na deze weer vermoeiende trip kozen we voor top notch sushi (we hebben blijkbaar toch nog geen rijst genoeg gehad) bij Ka Gura, heerlijk!

Op onze laatste dag lagen we nog tot 14u op het prachtige Mengiat Beach, hierna was het opfrissen, transfer naar luchthaven, enz...

Haast niet te bevatten dat het er alweer op zit.. Wij hebben niets dan genoten afgelopen drie-en een halve week. Indonesië heeft ons verrast, betoverd en verbaasd! Elk eiland weer zo divers, met godsdiensten die zonder problemen langs en met elkaar leven, een oneindige beleefdheid en vriendelijkheid, spotgoedkoop eten, avontuurlijke jungle’s, heerlijk fruit,  gezellige steden, oprecht geïnteresseerde locals,  adembenemende tempels, lekkere bintangs (lokaal bier), prachtige stranden en meer! Wij komen zeker nog ooit terug!!!

1. Karin:
    24 september 2019
    Het was fijn voor dit allemaal mee te volgen, geniet nog maar van de laatste uurtjes 😘
  2. Marianne:
    25 september 2019
    Hoi Teun en Jelle super leuk om zo jullie vakantie te volgen. En met jullie leuke manier van schrijven en super mooie foto’s was het net of ik er beetje bij was.