Bye Java & hello Bali!

17 september 2019 - Nusa Dua, Indonesië

Na de drukte van Malang kwamen we, na een rit van ongeveer vijf uur, aan in Kalibaru. Deze plaats wordt vaak aangedaan als de laatste slaapplaats voordat de vele toeristen/backpackers de ferry vanuit Banyuwangi naar Bali nemen. De meesten blijven dan ook maar één nachtje, maar omdat wij onze batterij weer een beetje wilden opladen voordat we naar de eindbestemming gingen hadden wij beslist er twee nachten te blijven.

Rumah Kita betekend in het Nederlands “ons huis”, en het werd ons al snel duidelijk dat deze naam niet gestolen was. Je kon deze mooie accommodatie (met prachtige tuin!) beter een B&B noemen dan een hotel, en omdat er maar een stuk of 5 kamers verdeeld waren over de twee guesthouses, en dat deze ook nog eens allemaal bezet werden door Belgen en Nederlanders was het resultaat hiervan twee avonden gezellig, gezamenlijk eten waar veel reisverhalen, tips en onzin gedeeld werden.

We maakten het natuurlijk niet té bont, want op onze tweede dag in Kalibaru gingen we nog een rubber-, cacao- en koffieplantage bezoeken, alsook de fabriek waar deze verwerkt werden (met Nederlandssprekende gids!). Dit was echt superinteressant om eens te zien, en na afloop kregen we dan ook nog een lekker “bakkie pleur” en gebakken banaan voorgeschoteld. ‘s Middags om 15u maakten we vanuit de guesthouse nog een wandeling langs de rivier, de rest van de dag hingen we rond bij het zwembad.

Vandaag stond de reis naar Bali op het programma. We namen afscheid van de andere gasten van Rumah Kita. We gingen met de trein van Kalibaru naar Banyuwangi, dan met de ferry naar Gilimanuk op Bali, waar we opgewacht werden door de chauffeur die ons naar Nusa Dua zou brengen. Dit was toch nog een rit van bijna 6 uur, mede doordat we het geluk hadden dat we net tijdens Rush Hour hoofdstad Denpasar moesten doorkruisen. Uiteindelijk kwamen we om 19u aan bij het poepsjieke Bali Nusa Dua Hotel, waar kosten noch moeite gespaard zijn! We aten nog iets in het restaurant, maakten nog een flinke avondwandeling en zochten de hotelkamer weer op. Morgen gaan we de boel hier (met daglicht) eens wat verder ontdekken.

1. Emmy:
    Geniet ervan op Bali
  2. Ine:
    18 september 2019
    Geniet nog van de laatste dagen daar... wat een een onvergetelijke reis...😊 ( fijn dat we alles zo kunnen meevolgen...)
  3. Rowie:
    Geniet van Bali!