Hollywood

13 oktober 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Omdat we niet konden wachten om Los Angeles te gaan verkennen, zaten we al weer goed op tijd in de auto richting de laatste bestemming van onze rondreis. We hadden 's ochtends al een stevig ontbijt gescoord bij het Splash Café in Pismo Beach, en na een wandeling over de pier gingen we weer op pad richting LA.

Dat we er bijna waren merken we snel al aan het drukker wordende verkeer, al viel de Traffic Jam die we hadden bij het binnenrijden van de stad reuze mee deze keer, op een kwartiertje oponthoud na konden we vlot doorrijden. Na een in totaal 3 uur lange rit kwamen we aan in East-Hollywood (Thai Town), waar ons hotel The Dixie ligt.

Na ons even te hebben opgefrist op de hotelkamer gingen we op pad richting het Oosten van de Hollywood Boulevard. We namen de bus voor het hotel en stapten af in de buurt van TCL Chinese Theater. We liepen nu verder over de beroemde Walk Of Fame, waar we natuurlijk aan het kijken waren naar de namen onder onze voeten, en welke we allemaal kenden.

Bij The Chinese Theater stonden zelfs de sterren zelfs hun voet- en handafdrukken in de tegels, leuk om te zien hoe bijvoorbeeld zelfs Marilyn Monroe daar in 1953 haar afdruk had nagelaten. We wandelden nog wat rond, deden nog een terrasje en wandelden daarna terug naar het hotel (wat ook prima te doen was).

Omdat ons hotel in Thai Town lag kon een goed Thais Restaurant natuurlijk niet ontbreken; Via Yelp hadden we er een gevonden met goede beoordelingen, die bovendien nog schuin tegenover ons hotel lag. Na hier zeer lekker te hebben gegeten gingen we weer met overvolle buik richting ons hotel, morgen weer een drukke dag met o.a. Santa Monica en Venice Beach!

1. Peter:
    14 oktober 2017
    volgens mij zijn jullie bijna aan vakantie toe.( Om uit te rusten :) )
  2. Mariella:
    14 oktober 2017
    Hoe leuk om jullie te volgen. Geniet er thuis ook al van. Zo schoon daar 😉