Highway 1

11 oktober 2017 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vanmorgen lieten we San Francisco alweer achter ons om verder richting het Zuiden (weg van de verschrikkelijke bosbranden) te trekken. We namen de Highway 1 (volgens velen de mooiste snelweg van de USA), die langs de Stille Oceaankust loopt.

Toen we de stad eenmaal goed en wel uit waren werd het ons snel duidelijk waar ze het over hadden, op soms maar enkele meters van de zee reden we verder langs mooie stranden, grillige rotsen en volgegroeide duinen. We stopten natuurlijk geregeld om de frisse zeelucht op te snuiven, wat foto's te maken en vervolgens weer verder te rijden.

Toen we aankwamen in Monterey konden we alvast inchecken in het hotel om te koffers af te droppen, hierna reden we meteen door naar het zuiden van Monterey, waar de 17-Mile Drive begint (wat dan weer het mooiste stuk is van heel de Highway 1). Dit was helemaal een prachtige tocht! Bij de vele stopplaatsen konden we prachtige foto's maken van de kust, de mooie Cyprusbomen en al het bijzondere wildlife wat daar leefde (zee-otters, zeeleeuwen, pelikanen, en ja ook weer eekhoorns natuurlijk :D)

Na toch een paar uur zoet te zijn geweest met de rit reden we weer terug naar Monterey, waar we op de pier nog een lekkere Mixed-Seafood schotel aten. Morgen verder langs Highway 1 richting het Zuiden, naar Pismo Beach!