Canyon's, Canyon's en nog eens Canyon's

1 oktober 2017 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Hallo allemaal!

Sorry dat we een dagje blog hebben moeten overslaan, maar de Wi-Fi in het vorige hotel was zo tergend langzaam dat we met moeite maar een paar foto's hebben kunnen uploaden. Voor de rest was het wel echt een super fancy resort met prachtige ligging aan het Lake Powell, dus we zullen het voor deze keer door de vingers zien ;P.

Gistermorgen zijn we eerst even snel gestopt bij de Glen Canyon Dam, een stuwdam die de Colorado River een beetje kan inbinden, en dus ook zorgt voor dat prachtige stuwmeer Lake Powell. Een korte stop, want we gaan over een paar dagen een nog veel grotere dam te zien krijgen!

Hierna gingen we Horseshoe Bend bezichtigen, waar de Colorado River een bocht maakt in de vorm van een hoefijzer. De wandeling naar het Viewpoint was bijzonder pittig, bovendien was het rond het middaguur en dus bloedheet aan het worden, maar het was al het zweet meer dan waard!

Hierna hadden we onze Guided Tour door Lower Antelope Canyon, ook hier moesten we wat geduld hebben voordat we eindelijk de canyon in konden afdalen, vooral omdat het zo druk was, maar omdat onze gids een (echte) Navajo indiaan was hadden we genoeg om over te praten. Ook hier was het bezoek het wachten weer meer dan waard, echt een prachtig wonder van de natuur, een voorlopig hoogtepunt van onze reis!

Van al dat wandelen en nog zwemmen in de pool van het resort hadden we natuurlijk wel honger gekregen, dus besloten we 's avonds bij Big John's Texas BBQ te gaan eten, wat echt een hele belevenis was! Tussen locals en toeristen aan lange picknicktafels, met een live Countrybandje op de achtergrond, en dan nog eens de lekkerste ribbetjes EVER!!

Vanmorgen dan was het alweer tijd om Lake Powell achter ons te laten, helaas want we hadden het hier goed naar onze zin! Nu gingen we richting Bryce Canyon, bekend om zijn vele Hoodoo's.

We hadden onze route gepland langs de Cottonwood Canyon Road, een onverharde weg van 45 miles dwars door de Canyon, echt een belevenis opzich. Na een paar korte stops, wandelingen en Grosvenor Arch kwamen we eindelijk in Bryce Canyon aan.

Ook hier weer een totaal andere omgeving als de vorige Canyon's! Prachtige gekleurde bergen, die afsteken tegen de groene bossen en gigantische rotsformatie's. Na een paar Viewpoints besloten we om eens een keer echt de Canyon in te gaan, met een combinatie van 2 pittige wandelingen, de Navajo Loop en de Queen's Garden Trail, van beneden in de canyon vonden we het allebei nog mooier dan van boven!

Na een lange, maar geweldige dag kregen we dan ook nog eens een gratis upgrade van hotel, wat wil een mens nog meer.

Tot morgen!!

1. Karin:
    2 oktober 2017
    Niet te geloven hoe prachtig dat het daar is echt wel de moeite geniet er maar verder van 😘💋
  2. Elsje:
    Supervet!!
  3. Peter:
    2 oktober 2017
    Ben verdomde blij dat juĺlie vandaag niet in las vegas zitten.
  4. Marijke:
    2 oktober 2017
    Ja die kopjes van jullie zeggen genoeg..
  5. Rowie:
    Wat een mooie foto's!!!